تا بحال غالبا کسانیکه کسب و کاری را شروع میکنند و یا به دنبال توسعه کسب و کار خود هستند، مطمئنا با چالش لوگو ایدهآل و در خور کسب و کار خود مواجه شدهاند، اما در این میان برخی موارد لاینفک این چالش است، مانند هزینه، زمان و … اما بیشتر از همه این موارد، افق دید کارفرما است که میتواند نقشه راه ایده آلی ترسیم کند.
لوگو نباید ارزان باشد!
قبل از اینکه وارد بحث قیمتی لوگو بشویم، بهتر است لوگو را بشناسیم، چون به اشتباه در جامعه لوگو و برند هردو معنی یکسانی دارند، در حالیکه لوگو بخشی از یک برند است.
برای طراحی لوگو باید هزینه کنیم، چرا؟
لوگو ویترین یک برند است، ویترینی که مخاطب میتواند با دیدن آن به بسیاری از خصوصیات یک برند پی ببرد، پس در انتخاب لوگو باید بسیار حساس و وسواس داشته باشیم.
انتخاب لوگو مناسب!
لوگو مناسب بسته به هر کسب و کاری تعریف خود را دارد و به این دلیل لوگوها به دستههای مختفلی تقسیم بندی میشوند:
1. مونوگرام
2. امبلم
3. انتزاعی
4. ترکیبی
5. سه بعدی
6. مسکات
7. مونوگرام
8. مینیمال
در این مقاله نیازی به دانستن تاریخچه لوگوها نیست، صرفا آشنایی با انواع آنها مدنظر است.
انتخاب لوگو مناسب برای صاحبان کسب و کار راحت نیست، چون فقط با هدف ایجاد کسب و کار خود آشنایی دارند، و انتخاب لوگو مناسب نسبت به هر کسب و کار فقط باید توسط فردی صورت گیرد که دانش تجربی و آکادمیک این کار را داشته باشد.