برند چیست؟

برند

این مطلب صرفا جنبه مطالعاتی و تئوری ندارد، بلکه ادغامی از سالها تجربه، مطالعه و اجرا می‌باشد که با شما به اشتراک می‌گذارم.

برخلاف آشنایی عموم مردم از کلمه برند، که برند را با لوگو اشتباه می‌گیرند، لوگو زیر مجموعه‌ای از یک برند است، که حتی نحوه ارائه لوگو در بسترهای مختلف جزوی از یک برند است.

برند چیست؟

به مجموعه‌ایی از نشان(لوگو)، الگوها، رنگ سازمانی، شعار سازمانی(اسلوگان)، شخصیت رفتاری، نحوه رفتار کارکنان، محل فعالیت، نوع پوشش، طراحی، نوع بازاریابی، فروش و … برند گفته می‌شود.

برای درک بهتر آینده کسب و کاری که شروع می‌کنید، باید تمام اجزای برند را تحلیل و برای کسب و کار خود جانمایی کنید.

شما می‌خواهید کسب و کار جدید شروع کنید و یا کسب و کار خود را توسعه دهید شاید هم آن را تغییر دهید، برای هر کدام از این تصمیم‌ها باید شرایط خود را با بازار هدف خود ارزیابی کنید، بطور مثال: اگر کسب و کار شما از اجداد شما به ارث رسیده و میخواهید آن را امروزی تر کنید، اولا باید نیازسنجی کنید که آیا امروز در محل یا جغرافیایی که شما در آن واقع هستید و یا می‌خواهید خدمات ارائه کنید، بستر مطمئنی فرآهم است یا نه.

اشکان هاشمی وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید