لوگو و کاربرد آن!
این مطالب صرفا برای راهنمایی صاحبان کسب و کار، و کسانیکه قصد طراحی لوگو دارند نوشته شده است.
لوگو یا به فارسی نشان، ویترین یک کسبوکار و برند است، که با شناخت بهتر آن میتوانیم به راحتی برای طراحی و استفاده از آن برنامه ریزی کنیم.
انواع لوگو که در پست لوگو ارزان می خواهم!!! بطور کامل اشاره شد، فارغ از زیبایی ظاهری باید بتواند به وظیفه خود عمل کند، وظیفه ایی که صاحب لوگو و طراح به آن محول میکنند.
لوگو از زمانیکه طراحی میشود، تا تبلیغ آن در جامعه و یا طیف خاص، بعنوان یک بار بر روی صاحب آن تلقی میشود.
ولی از زمانیکه لوگو به اندازه کافی در اذهان عمومی جایگرفت باید بتواند کسب و کار را پشتیبانی کند.
این پشتیبانی به این معنی است که لوگو باید بتواند نسبت به فراخور نیاز در تمام بسترها قابل پیاده سازی باشد و بتواند برند را بزرگ جلوه دهد.
شاید بیش از اندازه، بار روی دوش لوگو گذاشته باشیم، ولی مطئنا هیچ اغراقی در ارزش و اهمیت لوگو نکردهایم. زمانیکه برای طراحی لوگو به طراح لوگو مراجعه میکنیم، تاکید میکنم به طراح لوگو، این جمله را به یاد داشته باشید، هر طراحی نمیتواند لوگو طراحی کند، چرا که لوگو ساختار خاص و منحصر بفرد خود را دارد، لوگو باید بومی سازی شده باشد، امروزه با ترویج هوش مصنوعی و سایتهایی مانند Pintrest و … در انواع شکلهای مختلف نمونه لوگو نمایش میدهند، ولی در یاد داشته باشیم که لوگوهایی که میبینیم مختص کسب و کاری هستند که برای آنها طراحی شده است نه همه. پس باید برای طراحی هر لوگویی بریف تهیه شود و نسبت به نیازمندیهای کسب و کار و توسعه آن لوگو طراحی شود. در بخش نمونه کارهای انجام شده و در صفحه لوگو، نمونه هایی از بریف لوگو بهمراه رنگ سازمانی و پترن مورد نیاز برا آن درج شده است.